♆ Neptune

Direktlänk till inlägg 11 juni 2016

Hur man gömmer reklamen från sin blogg

Av James - 11 juni 2016 15:21

En kort guide på hur man blir av med all reklam från sin blogg helt gratis.
 
 
Ja du läste rätt och det är väldigt enkelt att göra.


Hur det fungerar i teori.

Html -> Deras css -> Vår css som gömmer reklamen

   
Du kan överskriva en stor mängd av bloggplatsenes egna css med menuavdelningar. Väldigt användbart ifall du vill få en unik blogg eller gömma reklamen på bloggen som i vårt fall.
 
 
Skapa en menuavdelning med HTML-kod som typ.


  


Du kan ge den vilket namn du vill eftersom du kan gömma namnet genom att klicka bort visa namnet i menyn.


Skriv in följande i HTML rutan:




Efter du har skrivit in det i HTML rutan klicka sedan på skapa avdelning.
 
Så nu har du en reklamfri blogg!
 
 
Ifall ni hittar någon reklam som den inte tar bort så säg gärna till mig så jag kan fixa det.

 
 
en som skriver

en som skriver

12 juni 2016 07:57

Det var bra förklarat tyvärr verkade det inte fungera för min del, något som blev fel kanske?

Ha det gott

http://ordenochjag

James

12 juni 2016 15:07

Hm, ifall du kunde ge mig länken till din blogg så kan jag ta en titt. Kolla så att menyavdelningen skapades korrekt, ett bra sätt att kolla det är genom att vissa namnet på den och se ifall den dyker upp på din meny på bloggen.

 
Naoki Akiyama

Naoki Akiyama

13 juni 2016 18:43

Oml, detta var jätte användbart! Tack så himla mycket~

http://amenohi.bloggplatsen.se

 
dreamsaredreams

dreamsaredreams

18 augusti 2016 19:41

du vet väll att det är både posetivt och lite negativt på att ha reklam på sin blogg? :3

http://dreamsaredreams.bloggplatsen.se

James

19 augusti 2016 01:04

Har aldrig sagt att det var negativt eller positivt, bara pekat ut att det går att blockera den.

För argumenterandets skull så kan vi säga att jag sa det.


För mig är det bara negativt eftersom det är som smuts på en annars ren kanvas, men jag kan se vart du kommer ifrån. Då Bloggplatsen är en relativt opopulär hemsida så behöver de alla pengar de kan få. Det är bra att folk som du är villiga att uppoffra utseende för att hålla hemsidan vid liv. Även då jag förstår varför så har jag väldigt svårt att förstå varför någon skulle vara orolig över en båt som har sjunkit sen dess jungfruresa.


Eftersom Bloggplatsen betyder väldigt lite för mig så är hemsidans finansiella tillstånd irrelevant till mitt vardagliga liv, vilket jag anser är majoritetens åsikt eftersom bloggplatsen inte erbjuder några unika funktioner i jämförelse med andra bloggtjänster. Ifall hemsidan dör så kommer folk att emigrera till mer populära tjänster. Personligen trycker jag att folk som är seriösa med sitt bloggande borde byta tjänst till en med fler användare och läsare, av uppenbara anlednigar.

Anledningen till att jag skrev hur man blockerade reklamen var av ganska själviska skäl. Mitt mål var inte att hjälpa folk utan mer att se ifall bloggplatsen skulle blockera manipulering av css eller ta bort min post eller konto, vilket inte hände. Även då min anledning var självisk så är jag väldigt glad över att den har hjälpt de som vill gömma reklamen, även ifall det bara hjälpte en person.



Jag är milt intresserad av det du anser positivt med att behålla reklamen. För mig så har reklam bara varit i vägen och har aldrig visat mig något relativt till mina intressen eller behov. Jag finner det ganska smaklöst att ha reklam för blöjor och bilar som skulle skuldsätta mig och många andra i en evighet, speciellt på en blogg som primärt läses av 12-17 åringar.

För de som jobbar på bloggplatsen *host* iframe *host* :^)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av James - 1 januari 2016 21:07

Kreativ rubrik, som vanligt. Ja, här är ett nytt inlägg. Då jag inte fick några frågor från mitt misslyckade QnA tänkte jag skriva ett nytt inläg . Min anledning är den samma som alltid. Det känns som jag borde skaffa en riktig anledning, eh, vem b...

Av James - 10 oktober 2015 18:02

10 månder,hu? Jag är tillbacks från de dödas land. Wo! hör jag 3 personer skrika från 7 mils avstånd.Så varför börjar en James att skriva igen? ¯\_(ツ)_/¯   Skumt att mitt svar på sista frågan på matteprovet kunde fungera som svar på min ...

Av James - 27 december 2014 22:35

      Det var ett tag sedan jag uppdaterade min blogg med något annat en "dikter" om Anton, eller i detta fal "dikt" efter som jag bara han att skriva en innan jag blev stoppad. Så nu kanske du undrar varför skriver du något nu? För att jag kan,...

Av James - 4 augusti 2014 12:32

Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anton Anto...

Av James - 2 juli 2014 01:42


    Jag lyckades äntligen få Mac OS X 10.9 att fungera på min dator med alla 3 skärmar ljud,Open GL och grafik drivrutiner fungerandes. Det enda som inte fungerar är ljud kontrolen för min mikrofon och möjligen sleep mode.   Boot flags amdfx...

Presentation


18
♥ Ray
Mina väner beskriver mig som en dålig programerar och en mediocre designer
WIP style. ETA 2d
STEAM:
/LoveCrow
ELLO:
/yzx


Sök i bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Skapa flashcards